Kako napraviti FAQ stranicu za pretraživače

U današnjem videu saznaćete kako da napravite FAQ stranicu, odnosno stranicu sa najčešće postavljenim pitanjima, koja je optimizovana za Google pretraživač.

Google pretraživač je napravljen tako da, u rezultatima pretrage, prikaže odgovor na pitanje koje korisnik postavi u search baru. Verovatno ste primetili da, kada nešto počnete da kucate u search baru, pretraživač sam izbacuje najpopularnije povezane sugestije.

Šta to znači za vas i vaš sajt?

Znači da je ovo prilika koju možete iskoristiti da preko svoje FAQ stranice privučete organske posete svom sajtu i posledično dobijete nove kupce.

Pa, da vidimo kako da to uradite.

Kreiranje SEO strategije

Istraživanje ključnih reči je ključ za svaku SEO strategiju. Tako je i u slučaju FAQ stranice. Drugim rečima, neophodno je da otkrijete koje ključne reči vaši potencijalni klijenti koriste kada formulišu pitanja koja ukucavaju u pretraživač, koja su to pitanja koja ih interesuju najviše i koje upitne reči koriste u formulaciji pitanja.

i ove tri stavke su osnova za kreiranje SEO optimizovane FAQ stranice.

Kako bi ste sproveli ovo istraživanje možete da koristite Google suggest, odnosno sugestije koje vam sam pretraživač izbacuje kada počnete da unosite tekst u search bar.

Zatim, da pogledajte na dnu stranice sa rezultatima ključne izraze koji su povezani sa onim što ste ukucali u search bar. Zatim da istražite web sajtove konkurencije i da koristite Google keyword planner. Sve ove alate možete koristiti potpuno besplatno i, iako postoje neki plaćeni alati, ovi će biti sasvim dovoljni za optimizaciju FAQ stranice.

Napravite organizaciju pitanja

Prethodno istraživanje će vam dati pregršt informacija, međutim, nisu sva pitanja koja ljudi ukucavaju u pretraživač jednako važna. Zato je potrebno da ih poređate po prioritetu i potom utvrdite koja su to pitanja i potpitanja povezana međusobno, koja pitanja potpadaju u isti skup namera koje ima potencijalni.

Sve ovo će vam pomoći da napravite dobru organizaciju na FAQ stranici, odnosno da pravilno grupišete pitanja na koja pružate odgovore.

Onpage optimizacija

Ukoliko niste vešti u pravljenju i administraciji sajtova u narednom koraku će vam biti potrebna pomoć osobe koja vam je napravila sajt.

Ono što želite da postignete jeste to da svako pitanje na koje odgovarate dobije svoj odgovarajući H tag – da li će to biti H2 ili H3. Uprošćeno rečeno, H tagovi su naslovi i međunaslovi na jednoj web stranici i oni imaju važnu ulogu u SEO optimizaciji.

Ukoliko je vaš sajt napravljen na WordPress platformi za ovaj posao postoje odgovarajući pluginovi koji drastično olakšavaju stvari.

Dodajte interne linkove

Takođe, dodavanje internih linkova na FAQ strani, odnosno linkova koji vode do drugih stranica unutar vašeg sajta, je stavka koja se često previđa, a koja je veoma važna za SEO. Dakle, potrebno je da u svaki odgovor ubacite interni link koji će se potom prikazivati tokom organske pretrage.

Na kraju znajte da postoji samo mali broj sajtova na domaćem tržištu koji se na ovaj način bavio svojim FAQ stranicama. To znači da vam se uloženi napori mogu višestruko isplatiti.

Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.