Gerila marketing
Danas ću vam pričati šta je gerila marketing i kako ga možete iskoristiti za svoje poslovanje.
Gerila marketing je nekonvencionalni način reklamiranja koji, ako se dobro sprovede, sa malo ulaganja, pruža velike rezultate. Tajna gerila marketinga je u tome što targetovanu publiku gađa baš tamo gde je najosetljivija tako da reakcija ne može da izostane.
Kada planirate svoj gerila marketing potrebno je da obratite pažnju na 3 stvari:
Prvo – kampanja mora da bude catchy, odnosno takva da se lako pamti i da brzo odjekne u javnosti.
Druga stavka je da vaša kampanja verovatno neće biti blagonaklono gledana od strane svih. Dakle, očekujte kritike, a možda čak i neke snažnije reakcije.
Treća stavka je da ukoliko mediji budu govorili o vama, znate da ste pogodili pravo u centar.
Da odmah razjasnimo jednu stvar. Gerila marketing je nešto što treba da šokira, a ne da bilo koga uvredi ili da bude nešto što predstavlja krivično delo.
Da primerima ilustrujemo kako gerila marketing može izgledati u praksi.
Recimo, čuvena pevačica Lady Gaga je šokirala javnost kada se na jednom javnom događaju pojavila u haljini napravljenoj od sirovog mesa. O ovome su izveštavali brojni mediji, a internet je dugo brujao o njenom “performansu”. Zauzvrat, Lady Gaga je dobila ogroman publicitet što je uticalo na porast njene popularnosti.
I na našim prostorima možemo naći dobre primere gerila marketinga.
Recimo, jedna prodavnica second hand garderobe iz Banjaluke reklamirala se natpisom “Sve još miriše na new”, praveći istovremeno igru reči i aluziju na poznatu pesmu. O ovoj reklami ljudi su pričali na društvenim mrežama, delili fotografije natpisa i čak odlazili da se slikaju i, naravno, kupe nešto, u ovoj prodavnici. Koliki je bio ukupan trošak za ovu reklamu? Ne više od tridesetak evra koliko je bilo potrebno da se odštampa natpis.
Sa druge strane, internet je omogućio da se gerila marketing sprovede u delo sa još manjim sredstvima i još većim efektima. Recimo, na društvenim mrežama provokativna fotomontaža, video ili tekst lako mogu postati viralni. Svakako, dobar efekat može se postići i ako vaš brend dovedete u vezu sa nečim što je akutno veoma poznato i tako iskoristite određeni trend u svoju korist.
Za ovakve reklamne aktivnosti nisu vam potrebne velike količine novca. Glavno je da imate dobru ideju koja će zainteresovati vašu ciljnu grupu. A kada to postignete, ljudi će sami želeti da podele zanimljiv reklamni fazon sa svojim prijateljima, čime će vas reklamirati potpuno besplatno i na najbolji mogćui način.
Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.