Kao i većina vlasnika malih biznisa danas sigurno i vi razmišljate o tome kako da preuredite svoj model poslovanja, kako da stabilizujete prihode i pregurate ovu situaciju sa pandemijom virusa Korona.
Stara poslovica kaže: “Moraš da potrošiš novac, da bi napravio novac”. I upravo tu leži dobra prilika za sve male preduzetnike.
Naime, mere samoizolacije su stvorile nove navike kod ljudi i ojačale neke stare. Konkretno mislim na to da smo svi počeli da provodimo znatno više vremena na društvenim mrežama i svakako, malo malo uzimamo telefon u ruke ili sedamo za računar kako bismo proverili “šta ima novo”.
S druge strane, pošto je većina biznisa zbog uvedenih mera privremeno obustavila svoje poslovanje, zaustavili su I svoje oglašavanje na društvenim mrežama, ali i druge marketinške aktivnosti sve u nameri da smanje svoje troškove.
Umanjeni budžet za marketing ili njihovo potpuno ukidanje od strane malih firmi nešto je što će, najverovatnije, biti manir i tokom narednih meseci budući da smo se svi našli na udaru novonastale ekonomske krize.
Međutim, ova praksa je dovela do toga da je cena reklamiranja zapravo počela da pada na društvenim mrežama a to je nešto što možete iskoristiti u svoju korist.
Naravno, pitate se kako?
Pa, uprkos krizi ljudi i dalje kupuju jer i dalje imaju, je li, svoje potrebe. Da, ljudi vode više računa, duže se planiraju kupovine, ali stvari nisu stale u potpunosti. A kada donesu odluku, gde će ljudi kupiti odnosno gde će obaviti kupovinu? Pa najverovatnije će kupiti od brenda koji im se pojavio preko oglasa na društvenim mrežama ili tamo gde su naleteli istražujući na internetu o onome što žele da kupe.
Da bi to bio baš vaš brend, jasno je da je neophodno da se reklamirate – ali pametno.
Prva stavka koju ću razmatrati je Izgradnja linkova
Ekonomska kriza nije zahvatila samo vas. Probleme u poslovanju imaju svi pa i različiti portali koji bi mogli da vas reklamiraju i linkuju ka vašem sajtu što je dovelo do snižavanja cene oglašavanja na njima.
Ne zaboravite da je izgradnja povratnih linkova nešto što će vašem sajtu i poslovanju dugoročno biti od koristi, a što vam sada može biti dostupnije nego li ranije.
Na ovaj način obezbedićete bolje pozicioniranje svom sajtu u rezultatima pretrage, ali i biti u prilici da “zapadnete za oko” ljudima koji su redovni posetioci sajta na kome ste se oglasili.
Postarajte se da reklamni tekstovi jasno naglašavaju koristi koje potencijalnom klijentu obezbeđujete, ali i da istaknete koje sve još dodatne dobrobiti mogu ostvariti.
Druga stavka je reklamiranje na društvenim mrežama
Sada više nego li ikada pre, potrebno je da napravite balans između troškova i konverzija. Imajte u vidu da, u ovim trenutnim uslovima ekonomske krize, konverzije neće biti postignute onom brzinom na koju ste inače navikli. To znači da je najbolje da zaboravite na “brze oglase”, odnosno oglase koje pustite na 3-4 dana sa većim budžetom uz ponudu “Popust samo do kraja nedelje”. Jednostavno, ovo je prekratak rok jer kupci danas moraju da pažljivije planiraju svoje troškove. Umesto toga kupcima ostavite “mesta za disanje” i razmišljanje.
U tekstu oglasa umesto da stvarate pritisak na što bržu kupovinu, pokušajte da uzmete u obzir situaciju u kojoj se potencijalni kupci nalaze i da pokažete da ih razumete. Naglasite, pored popusta, koje i kakve garancije pružate, kako bi ste im olakšali samu odluku da kupe.
Umesto većeg budžeta koji će biti “ispucan” u kraćem vremenskom periodu, puštajte reklame koje će ići sa malim dnevnim budžetom – to može biti i samo par evra dnevno – ali tokom više dana – recimo 20 ili 30, čak i duže. Takođe, razmišljajte o namerama svojih potencijalnih kupaca i napravite mini prodajni levak. Recimo, kreirajte blog tekst na svom sajtu koji će se baviti važnom temom u vezi sa onim što prodajete – recimo tekst o tome kako vaš proizvod ili usluga rešava određeni problem – a zatim za minimalni budžet boostujte taj tekst na društvenim mrežama na desetak dana.
Na ovaj način napunićete svoj Facebook pixel koji potom možete iskoristiti za retargetiranje i plasiranje reklame osobama koje su vaš blog već pročitale i pokazale interesovanje za ono što nudite. Za ovo će vam biti potreban minimalan budžet, a imaćete priliku da postignete dobre rezultate, naročito ukoliko se potrudite da vaše reklame budu što prilagođenije potencijalnom kupcu jednog konkretnog proizvoda.
Inače, da, ovo je taktika koja se primenjuje i u redovnim okolnostima, ali zahteva dosta uloženog rada kako bi se uštedelo na troškovima oglašavanja.
Dakle, pažljivo i oprezno pristupite online oglašavanju, imajte stalno u vidu svoj, ali i interese svojih kupaca i možete postići uspeh i uraditi dobre stvari za svoj biznis.
Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.