Zdravo. Danas ću vam pričati o tome kako da sačuvate klijente u vreme pandemije.
Pandemija virusa Korona zadala je ozbiljne muke svim biznisima širom planete. Čak i oni koji nisu bili prinuđeni da obustave svoje poslovanje, osetili su posledice. Društveno distanciranje, iako dobro za očuvanje zdravlja svih nas, nije najbolja stvar za male biznise.
Iako mere sada malo popuštaju, mogu se čuti komentari da stvari nikada više neće biti kao pre, a mnogi veruju i da će posedice pandemije biti daleko dublje i obuhvatnije nego što se prvobitno pretpostavljalo.
Uprkos tome, postoji niz stvari koje možete uraditi kako biste nastavili da izlazite u susret svojim klijentima. Pa da vidimo, šta to možete uraditi kako biste sačuvali svoje klijente.
Prvo – proaktivna komunikacija sa kupcima.
Situacija je takva da svi svakodnevno pratimo vesti o broju zaraženih. Niko nije u stanju da sa sigurnošću predvidi šta će se dogoditi u budućnosti i svi smo svesni da se svi suočavamo sa sličnim problemima.
Upravo zato su i klijenti u stanju da se empatišu sa vlasnicima malih i srednjih biznisa, ali samo ukoliko sa njima komunicirate na pravi način.
Zato dozvolite svojim klijentima da znaju kada počinjente da radite, da li ste izmenili radno vreme i šta ste sve preduzeli kao bi osigurali bezbednost svojih zaposlenih pa i samih klijenata.
Ove informacije podelite sa publikom preko društvenih mreža, emaila i svog sajta. Učinite da svima bude potpuno jasno da, u ova teška vremena, razmišljate o dobrobiti ljudi i da vam je stalo do klijenata.
Uz to, pružite im mogućnost da ostanu u stalnom kontaktu sa vama. Omogućite im da vam postave pitanja i redovno im odgovarajte i pružite podršku jer i njima nije ništa lakše nego li vama. Pružite klijentima razumevanje da bi vam uzvratili istom merom.
Druga stavka jeste da budite dostupni online.
Ukoliko se bavite pružanjem usluga za koje nije neophodno prisustvo klijenata u vašem lokalu, budite dostupni online kako bi vaši kupci mogli od kuće da dobiju sve što žele.
Tutori, personalni treneri, terapeuti… ukoliko ste među njima, Skype, Zoom ili Google Hangouts mogu biti vaš najbolji saradnik.
S druge strane, online putem se i drugi biznisi mogu obratiti svojim klijentima i potencijalnim kupcima. Kreirajte online sesije u kojima ćete objasniti ljudima kako mogu da reše ili spreče određeni problem.
Recimo, ukoliko ste fizioterapeut ili kiropraktičar, pokažite svojoj publici na koji način mogu da sami sprovedu određenu fizioterapiju, reše glavobolju ili se relaksiraju.
Vlasnici kozmetičkih salona mogu pomoći online oko šminkanja, frizerski saloni oko nege kose ili pravljenja frizure. Kreirajte online događaj, na primer preko Instagram live opcije, tokom kog ćete se upustiti u živu komunikaciju sa pratiocima i brinuti o svojoj zajednici.
Naravno, možete kreirati i personalizovane sesije koje ćete naplaćivati istovremeno smanjujući svoje troškove.
Takođe pokažite solidarnost.
Klijente može sačuvati i tako što ćete pokazati solidarnost sa kolegama, vlasnicima malih i srednjih biznisa. Budite u kontaktu sa biznisima sa kojima možete ostvariti saradnju ili im ponuditi svoje usluge. Ponudite im popust za zaposlene ili različite olakšice ukoliko se odluče za dugoročnu saradnju sa vama u budućnosti. Kroz pružanje međusobne podrške svi će lakše i bezbolnije podneti i, što je najvažnije, preživeti nastale probleme i dočekati izlazak iz krize.
Za kraj spomenuću još jednu bonus aktivnost kojom možete sačuvati svoje klijente, a to je davanje popusta, poklona i lojalti kartica. O ovome možete saznati više u videu mog kolege Ivana Minića.
Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.