5 saveta za prodaju na kupujemprodajem.com

U današnjoj epizodi “Sam svoj gazda” daću vam 5 saveta za prodavce na kupujemprodajem.com.

Zašto se bavimo kupujemprodajem.com? Kupujemprodajem je najveći oglasnik na ovim prostorima. Koriste ga fizička lica, ali ga korisiti i mnogo firmi i predstavlja možda jednu od najvećih baza proizvoda, a kako oni kažu, tamo može da se nađe skoro sve. Odnosno, vrlo često tamo može da se nađe nešto čega nema nigde drugo.

Svakog meseca kupujemprodajem.com poseti više od 4 miliona različitih ljudi, a u ovom trenutku, i već neko vreme, svakog meseca, odnosno svakog dana ima preko 3 miliona aktivnih oglasa. Ono kako ja najviše volim da pokažem ljudima koliko je kupujemprodajem.com zapravo veliki, kada kažete 3 miliona aktivnih oglasa – pa dobro ima verovatno gomila polovnih automobila, računara, laptopova i svega ostalog, ali taj neki moj proizvod koji imam, tamo sigurno nema mesta.

Podaci iz 2017. koje su javno objavili, od tada pa nadalje, nisu javno objavljivali takve stvari, a mislim da bi bilo vrlo interesantno da jesu, kažu sledeće – kako je na kupujemprodajem.com za godinu dana prodato više od 1300 ovaca, i više od 10.000 traktora i priključnih mašina.

Ok. Mislite da to i dalje nema nikakve veze sa vašim proizvodom?

Imajte u vidu da su ovo podaci iz 2017. i da su danas bar 50%, ako ne i 100% veći.

Prodato je i više od 4.000 kolica za bebe i skoro 4.500 kosilica i trimera za travu. Da li znate nekog prodavca koji uvozi ove stvari, a koji ne bi bio ponosan i presrećan da ima ovakve brojke?

Upravo zbog toga pričamo danas o kupujemprodajem.com, kao o šansi koju, ako ne koristite, treba da počnete da koristite kako bi ste proširili prodajni potencijal vaše firme i da bi ste proširili publiku vaših kupaca kojima su vaši proizvodi možda interesantni.

Prvi savet

Povedite jako puno računa o nasovima. Zašto?

Evo pogledajte kako izgleda stranica na kupujemprodajem.com, šta ona kaže – pretraži sekcije i po difoltu je čekiran naslov, a tek ako ručno uključite, čekiran je tekst oglasa.

To znači da ako nije sve ono što je bitno i relevantno u naslovu, može da se desi da vaš oglas ne bude pronađen, a to nikako ne želite.

Dakle, u naslovu treba da stoji sve ono što je relevantno za proizvod koji prodajete. Naročito ono o čemu treba da razmišljate koliko je to moguće, isto kao i za optimizaciju za pretraživače, ne šta je to, nego kako ljudi to traže.

Drugi savet

Takođe, druga stvar, šta sve treba da sadrži tekst oglasa i zbog čega je bitno da on sadrži sve te stvari.

Veoma je važno da kada neko dođe na vaš oglas ima sve relevantne informacije koje su mu protrebne – dimenzije i karakteristike proizvoda, godinu prozivodnje, uslove korišćenja, način održavanja, neko vaše iskustvo i preporuke vezano za proizvod ukoliko je polovan, takođe je bitno za neke proizvode – način transporta, isporuka, uslovi, šta je moguće, šta nije moguće. Ako ne želite da vas kontaktiraju na neki način, a neki način, neki kanal vam više odgovara, navedite vašu preporuku kada i kako da vas kontaktiraju i ukoliko ste veliki prodavac i prodajete više različitih stvari koje su tipski deo jedne celine, pozovite ljude da pogledaju i ostale oglase koje ste postavili.

Treći savet

U prezentaciji možete da vidite pozitivne primere onih koji ovo koriste na pravi način – postavite dovoljno fotografija proizvoda.

Ne treba da se opterećujete time da fotografije treba da budu najlepše moguće. Njihov zadatak je da informišu kupca o onome što mu je bitno. Pokušajte da te fotografije budu dobro osvetljene i pokušajte da prikažete široki plan gde se vidi cela stvar, a zaitm i detalje gde se vide neke specifičnosti, a posebno tragovi korišćenja, oštećena ukoliko je u pitanju polovan proizvod.

Četvrti savet

Takođe jedna stvar koja može da ima smisla ako nije u pitanju jedna komadna stvar već proizvod koji serijski prodajete i neće ga nestajati, razmislite o tome da, iako je kupujemprodajem.com besplatan, platite obnovu oglasa. Zašto?

Ovde vidite primer oglasa koji se provukao i kriz nekoliko prethodnih saveta koji kaže – viđeno 48319 puta i prati 285 korisnika. Taj oglas je tu sigurno nekoliko godina i vremenom skuplja preglede, samim tim onima koji ga pretraže izgleda relevantnije, a oni koji su rekli da ga prate, videće ga i za par meseci pa će možda tada imati novaca da kupe to što žele.

Poseban aspekt svega je da, ako oglas postoji dugo, to znači da se njegova adresa na sajtu ne menja i to znači da će njega pokupiti pretraživači i da će možda, za par nedelja, kada ljudi budu tražili na Googlu nešto što vi prodajete, doći na vaš kupujemprodajem.com nalog što nije moguće sa kratkim oglasima koji traju mesec dana i koji su pre svega za stvari koje se prodaju komadno, polovni komad nameštaja ili neke tehnike.

Peti savet

Možda i najvažniji savet je da iskoristite sistem ocenjivanja na sajtu i preporuka. Ako ste imali dobro iskustvo sa kupcem ili sa prodavcem, zamolite ga da vas oceni i ocenite vi njega. To uopšte nije teško. Možete da krenete od toga da prvo vi ocenite, date dobru ocenu, a onda zamolite ako je sve bilo u redu, da i oni vas ocene.

Kada dođete na nečiji profil i kaže ovako – 1175 pozitivnih i nijedna negativna ocena, taj neko je mnogo relevantniji za kupce nego što je neki novi profil ili neko ko ima mnogo lošiji odnos ovih ocena ili mnogo manji broj ocena.

Ne morate se opterećivati time da imate hiljade ocena. Uopšte nije važno. Samo je bitno da vremenom lagano gradite to i da gradite svoju reputaciju koja u ovakovoj jednoj zajednici igra jako važnu ulogu.

To bi bilo sve od mene za ovaj put, hvala vam na pažnji.

Ukoliko imate neki savet koji ja nisam promenio, a iskustni ste korisnici kupujemprodajem.com možete ga ostaviti u komentarima na YouTube ili na Facebooku i siguran sam da će naši gledaoci biti veoma zahvalni.

Vidimo se sledeće nedelje.

 

Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.