Zašto kupci odustaju od internet kupovine

Doneli ste važnu odluku da svoju prodaju proširite i u internet sferu, ili ste odlučili da ceo svoj biznis bazirate na prodaji preko interneta? Odličan izbor. Danas više od 2 milijarde ljudi globalno kupuje onlajn, a trend rasta u Srbiji iz godine u godinu je veliki. Hajde onda da se pozabavimo time kako da od svoje internet prodavnice dobijete što više, a prvi korak ka tome je da odgovorimo na pitanje: Zašto kupci odustaju od internet kupovine?

Bavićemo se najčešćim razlozima, a vama sugerišemo da eventualno testiranje radite sa ljudima koji nisu upoznati sa sajtom od ranije, a ne sa ljudima iz tima, jer oni svakako znaju da koriste sajt. Krenimo onda redom.

Vaš sajt radi sporo.

Prvi i glavni razlog da neko odustane je da dođe u kontakt sa sajtom gde mora da čeka nekoliko sekundi duže nego što je potrebno na otvaranje svake stranice. Statistike kažu da će 47% kupaca odustati ako je vreme potrebno da se stranica učita duže od 3 sekunde.

Pod dva – Nemate dovoljno informacija o proizvodima.

Ako je predstavljanje proizvoda neprecizno i šturo, vrlo malo ljudi će doći do vas preko pretraživača, a i oni koji dođu, ako imaju izbor da kupe negde drugo gde ima više informacija, a cena je slična, otićiće tamo. Ako nemate ogroman broj proizvoda, uložite zaista ozbiljan napor da ih predstavite na najbolji način, isplatiće se.

Pod tri – Korisnici ne vide način da dodaju proizvode u korpu.

Možda vam ne deluje da ovo može biti problem, ali ljudi imaju očekivanja u vezi toga kako nešto funkcioniše i izgleda. To je stvar navike i to treba iskoristiti, a ne boriti se protiv toga. To znači da dugme za dodavanje u korpu mora da bude jasno vidljivo, možda i jarkih boja. Takođe, recimo, ako je broj korisnika koji pristupaju sa telefona veliki, imajte u vidu da ako se dugme za dodavanje u korpu pokazuje kada mišem preneđete preko proizvoda, to na telefonu ne funkcioniše na isti način

Pod četiri – Korisnici ne vide korpu.

Očekivana lokacija korpe je gornji desni ugao ekrana, i ona treba da bude jasno vidljiva uvek i svuda, bilo da korisnici pristupaju sa računara, tableta ili telefona. Poželjno je da postoji i naznaka da se u korpi nešto nalazi, makar i samo kao informacija da nije prazna, a idealno bi bilo da postoji vidljiv broj artikala koji se u njoj nalazi.

Pod pet – Korisnicima nisu vidljivi važni podaci o vašoj firmi.

U dnu vaše stranice bi trebalo da bude jasno naznačeno koja firma stoji iza internet prodavnice. Ovakve stvari ulivaju dodatno poverenje, a na internetu je to veoma važno. Tu bi trebali da se nalaze i linkovi ka osnovnim poslovnim i pravnim informacijama, kontakt podaci i radno vreme, kao i informacije koje se odnose na brigu o kupcima i povrat robe.

Pod šest – Iznenadni troškovi dostave.

Ako korisnik i dođe do poslednjeg koraka, često odustaje ukoliko ga neprijatno iznenadi dodatni trošak, a to je najčešće dostava. To ne znači da po svaku cenu treba da forsirate besplatnu dostavu, ali dajte ljudima informaciju na vreme, ili postavite uslov za količinu ili vrednost proizvoda koje je potrebno kupiti da bi dobili besplatnu dostavu.

Pod sedam – Obavezna registracija prilikom kupovine.

Ljudi ne vole da se registruju, posebno ako kupuju nešto jednom i verovatno se neće više vraćati. Ima prodavnica gde ovo nije slučaj, ali i tada, treba maksimalno olakšati korisniku da svoju kupovinu završi. To znači, omogućiti završetak kupovine bez registracije, popunjavanjem svih potrebnih podatka, a onda mu eventualno omogućiti, da se doregistruje jednim klikom.

Važno je reći da ako imate takozvani “guest checkout” nije loše potvrditi porudžbinu sa kupcem telefonom, ili porukom, da bi se smanjila mogućnost lažnih kupovina koje neće rezultovati naplatom. Ovo se naravno odnosi na kupovine gde se plaćanje vrši pri preuzimanju, jer ako je plaćanje karticom, to je dovoljna potvrda da je sve ispravno.

Za kraj, dobra praksa je da korisnicima nakon uspešne kupovine pošaljete na email izveštaj o obavljenom poslu i račun. To je potvrda njima da su uspešno kompletirali proces, a vama da imaju sve potrebne informacije pre same isporuke.

Pratite kako korisnici koriste vašu internet prodavnicu, i ne zaboravite – pitajte svoje korisnike kako da budete bolji. Kratka anketa nikome neke zasmetati, a vama može dati dragocene informacije.

 

Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.