Praksa pokazuje da, što se duže neko zadrži na jednom sajtu, veća je verovatnoća da će kupiti nešto od onoga što mu se nudi. Zato je veoma važno da učinite sve što možete kako biste posetioce zadržali što duže.
U ovom videu ću vam pričati o 6 najčešćih razloga zbog kojih se posetioci kratko zadržavaju na nekom web sajtu i na šta je potrebno da obratite pažnju.
Da odmah definišemo. Ukoliko se posetioci, u proseku, zadržavaju manje od jednog minuta na vašem sajtu, imate jasan indikator da postoji barem jedna, a možda i više stavki na koje je potrebno da obratite pažnju kako biste produžili njihovo zadržavanje na svom sajtu.
Evo koji su najčešći uzroci preranog odlaska posetilaca.
Prvo i osnovno, to je loša navigacija.
Neophodno je da posetiocima omogućite lako kretanje kroz sajt. Generalno, možete se voditi pravilom 3 klika – odnosno, da se u najviše tri klika može doći sa bilo koje stranice sajta, na bilo koju drugu.
Takođe, navigacija u meniju mora biti dobro organizovana po celinama, a linkovi koji su postavljeni u tekstu jasno naznačeni i precizni u svojim nazivima i opisima.
Druga stavka je sadržaj koji nije dobro strukturiran.
Veličina fonta naslova, međunaslova i teksta mora biti dovoljno krupna i dovoljno različita kako bi se dobilo na preglednosti i čitljivosti sadržaja. Takođe, ovome će pomoći ako tekst podelite na kraće pasuse i ubacite vizuale koji će ga ilustrovati i olakšati njegovo čitanje.
U suprotnom stranica sajta će izgledati kao “čaršav” što neće biti ni malo privlačno posetiocima niti će delovati podsticajno na to da se duže zadrže na sajtu.
Treća stavka je tipografija.
Recimo da odaberete pisana slova za tekst na svom sajtu. Iako ovo može izgledati kao dobra ideja jer vam slova izgledaju lepo i slatko, u stvarnosti će tekst biti veoma nečitak, pogotovu na mobilnim telefonima. Dakle, pažljivo odaberite font za svoj sajt tako da slova budu jasna i laka za razlikovanje.
Naredna stvar o kojoj je potrebno povesti računa jeste kvalitet sadržaja i redovnost objavljivanja.
Ukoliko imate sajt koji je, recimo, star sedam godina, a poslednju objavu ste imali pre četiri godine, zašto bi neko ponovo došao na vaš sajt? Šta je to novo što mu nudite? Zapravo ništa, zar ne?
Ovaj problem rešava se postavljanjem rubrika blog i vesti. Zanimljivi tekstovi koji pažnju čitaoca drže zakovanu za sebe, biće odličan razlog da se ljudi redovno vraćaju i zadrže duže na vašem sajtu.
Peta stavka je brzina učitavanja sajta.
Danas svi žele da se sajt koji posete otvori što je pre moguće. Zapravo, vreme učitavanja ne bi smelo da bude duže od 3 sekunde. Zato, ubrzajte svoj sajt.
To možete uraditi optimizacijom veličine fotografija, izbacivanjem svih sadržaja koji vam nisu potrebni, prebacivanjem sajta na brži i bolji hosting, keširanjem sajta i drugim vrstama optimizacije.
Poslednja, ali ne manje važna, stavka jeste prilagođenost sajta mobilnim uređajima.
Ogromna većina ljudi internetu pristupa preko mobilnog telefona. Zato je najveća verovatnoća da će i vaš sajt posetiti upravo preko svog mobilnog telefona ili tableta. To znači da je neophodno da im pružite maksimalno pozitivno korisničko iskustvo.
I ne samo to. Važno je da znate da Google favorizuje sajtove koji su mobile first, odnosno koji se dobro prikazuju na mobilnim uređajima.
Dakle, ukoliko popravite ovih 6 stavki možete očekivati da će posetioci duže ostati na vašem sajtu, čime povećavate verovatnoću da će postati vaši kupci.
Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.