Influenser marketing za neupućene

Ako se interesujete za marketing prethodnih nekoliko godina, sigurno ste čuli sa pojam influenser marketing. On označava vrstu marketinga u kojem se za komunikaciju sa publikom koriste ličnosti koje imaju određeni uticaj na tu publiku.

Nije to ništa novo. Samo su nekada to bili glumci, pevači, sportisti, a danas je zahvaljujući YouTube-u, Instagramu i Facebook-u mnogo više ljudi koji su u ovom smislu interesantni.

Ali kako to vama, kao firmi, može da pomogne? Angažujte ih da promovišu vaše proizvode.

Ukoliko ste mali, nemojte napadati one najveće, već pronađite nekog manjeg, sličnog sebi. Gledajte kome se obraćaju i kako, a tek onda gledajte broj ljudi koji ih prati. Analizirajte reakcije ljudi i ko su ti ljudi koji su publika. Kada pronađete influensera ili više njih koji vam se čini kao dobar predstavnik vaših vrednosti, vreme je za drugi korak.

Kako postaviti saradnju? Postoji nekoliko načina. Prvi i osnovni je da platite za saradnju novcem ili robom, jednokratno ili dugoročno, na vama je da odlučite. Moja preporuka je da probate, pa ako budete zadovoljni, dogovorite na duže.

Takođe, ono o čemu možete da razmišljate je da dugoročno stvari postavite tako da influenseru bude plaćen procenat od prodaje. Ili čak da, ukoliko procenite da je potencijal dovoljno veliki, ima svoje proizvode, koje vi proizvodite i distribuirate a profit delite. Ako im se proizvod dopada, ovo je sjajan način da osigurate dugoročnu saradnju.

Najvažnije što treba da znate o saradnji sa influenserima je da vi znate vaš proizvod, a oni znaju svoju publiku. Vaše je da njima predstavite proizvod, a njihovo da ga na najbolji način predstave svojoj publici. Prepustite njima da ovo osmisle i realizuju, a vi se uključite samo ako vam traže pomoć ili postoji zaista veliko nerazumevanje proizvoda sa njihove strane.

I za kraj zapamtite, uspešna saradnja donosi dobre stvari svim stranama, a u ovom procesu ih ima tri: influenser, publika i vi.

Mislite o tome dok birate pravu osobu za saradnju. Vidimo se ponovo uskoro.

 

Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.