Kako koristiti Instagram u poslovne svrhe

Zdravo! Danas ću vam pričati o tome kako da koristite instagram u poslovne svrhe.

Instagram je društvena mreža koja je, na globalnom nivou, izuzetno popularna kod mlađe publike i osoba do 35 godina starosti. Objave na Instagramu dobijaju veću pažnju korisnika negoli  postovi na Facebook-u, imaju veći broj lajkova, komentara i deljenja, ali i pregleda video materijala.

S druge strane, veliki broj firmi u Srbiji nedovoljno koristi marketinški potencijal Instagrama, što vam ostavlja poprilično prostora koji možete iskoristiti za popularizaciju svog brenda.

Da odmah razjasnimo nešto – nastup brenda na Instagramu mora biti planski. Improvizacija, neredovno objavljivanja ili zanemarivanje želja i potreba publike nisu dobar put za postizanje uspeha na ovoj društvenoj mreži.

Kako da podesite Instagram za svoj posao?

Primetite da su jedine informacije koje se pojavljuju na vašem Instagram profilu fotografija, gde ćete obično postaviti svoj logo, link do vašeg web sajta i kratka biografija u polju za opis profila. U zavisnosti od promocija ili akcija koje ste pokrenuli, ovaj link slobodno možete menjati jer je klikabilan i odvešće ljude na stranicu vašeg web sajta koju ste naveli.

Što se tiče biografije, navedite ukratko čime se bavite i šta ljudi mogu očekivati na vašem Instagramu. Takođe, navedite brendirane hashtagove koje ćete koristiti i preko kojih vas fanovi mogu pratiti.

E sad, kako doći do fanova?

Korisnici instagrama na lajk obično odgovaraju lajkom. Zapratite zato veći broj ljudi, ali i konkurenata i onih koji se bave sličnom delatnošću kao i vi. To bi trebalo da vam obezbedi “početni kapital” u pratiocima. Posebno se fokusirajte na one koji pripadaju vašoj ciljnoj grupi. Do njih možete doći praćenjem hashtagova vezanih za vašu nišu i diskusija na postovima u kojima su upotrebljeni.

Nikako ne zaboravite i na uticajne pojedince, odnosno influensere iz svoje branše. Počnite da ih pratite i pozovite njih da vas zaprate, pratite šta rade i kako biste mogli svoj brend da uklopite u njihov nastup na ovoj društvenoj mreži.

Takođe, uposlite i svog web administratora. Neka na vaš sajt, pored ikonice za Facebook i mail, obavezno ubaci i Instagram, a može postaviti i prikaz nekoliko poslednjih postova sa ove mreže. Na ovaj način možete privući postojeće posetioce vašeg sajta da vas zaprate i na Instagramu. Ujedno, pozovite svoje fanove sa drugih profila na drugim društvenim mrežama da vas prate i na Instagramu.

Ok. Sada je vreme da postavite ciljeve nastupa na Instagramu.

Kao što sam spomenuo, neophodno je da vaš nastup na ovoj društvenoj mreži bude planski.

U zavisnosti od onoga čime se bavite, vaš cilj na Instagramu može biti:

  • Povećanje prodaje
  • Usmeravanje saobraćaja na vaš web sajt
  • Povećanje popularnosti brenda
  • Uvećanje zadovoljstva klijenta
  • Privlačenje talentovanih ljudi
  • Ostvarivanje kontakta sa influenserima.

Šta god da postavite kao svoj cilj, veoma je važno da osigurate da on bude precizno određen tj. da postavite sebi jasna određenja kako bi izbegli bilo kakva krivudanja, lutanje i gubljenje vremena na nevažne stvari.

Zatim merljiv. Osigurajte mogućnost praćenja koliko se stepenika prešli na putu do svog cilja.

Takođe, cilj mora biti dostižan. Stremite ka ciljevima koji su izazovni, ali mogući i izvodljivi. Ne pokušavajte da osvojite svet preko noći.

Zatim, cilj treba da bude realističan. Budite iskreni prema sebi i svesni šta ste vi i vaš tim spremni da uradite. Ne zaboravite da u račun uključite i moguće probleme na putu koji vas mogu sačekati.

Takođe, cilj vam mora biti vremenski ograničen. Uvek postavljajte krajnje rokove. Ako kažete „ostvarićemo nešto jednoga dana“, to obično znači nikada, a to za sobom povlači rušenje svega što ste zapravo izgradili do sada.

Sada ću vam pričati o strategijama postavljanja sadržaja na Instagram.

Ovde je potrebno da obratite pažnju na 4 stvari:

Prvo – Vreme kada objavljujete sadržaj na Instagramu i koliko često to radite.

Ako pratioci imaju utisak da postujete u svako doba dana i noći, čak i da su vaše objave najbolje na svetu, postaće im dosadne i razviće, takozvano, slepilo za njih. Zato je potrebno da pronađete pravu meru.

Kako da to uradite? Pa testirajte.

Objavljujte 1 do 2 posta dnevno u periodu od petnaestak dana. Uvek objavite u različito vreme i pratite kada su ti postovi dobili najveću interakciju. I, o čas posla, dobili ste idealno vreme ili idealna vremena kada je najbolje da objavljujete svoje postove.

Sve što je potrebno da uradite jeste da napravite kalendar objava nakon ovoga. Naravno, s vremena na vreme ponovite ovakvo testiranje jer nikad ne znate da li je došlo do nekih promena.

Druga stavka je sadržaj objava.

Pravilo je jednostavno – mešajte. Objave istog tipa brzo će dosaditi ljudima. Naročito ukoliko se radi isključivo o prodajnom sadržaju. Imajte na umu da objava mora biti od koristi pratiocima jer je to jedini način da zadržite njihovu pažnju i osigurate da se stalno vraćaju.

Pokrivajte različite teme vezane za delatnost kojom se bavite, napravite takmičenje, ponudite humor i ponudite zabavu.

Ljudi su posebno zainteresovani za ono što se događa iza kulisa vašeg brenda. Ako se bavite proizvodnjom bilo koje vrste, pokažite u slici i reči kako sve to izgleda. Ne samo završen i uglancan proizvod.

Uvek razmislite o motivima i vrednostima kojima se vode vaši kupci, a zatim pokažite i dokažite da se zalažete za isto to.

Zatim, budite odmah prepoznatljivi na instagramu.

60% najpoznatijih brendovi na Instagramu, za svaku fotografiju ili video koji objave, koriste jedan isti filter! Time zapravo definišu svoj stil i postaju prepoznatljivi u očima pratilaca.

Zašto je to važno? Vaš cilj je da, dok neko skroluje po objavama, zastane kada vidi vašu objavu i stupi u interakciju sa njom. Pažnju pratioca daleko lakše možete uhvatiti i zadržati je ukoliko vašu objavu odmah prepozna po nečemu što je specifično baš za vas.

Od velike je pomoći i ako vaše fotografije imaju vizuelni identitet po pitanju boja i samog stila, kadra i slično. U ovom vam mogu koristiti brojne mobilne aplikacije za obradu fotografija, tako da nemate nikakvog razloga za strah.

Da još malo pojasnimo. Kada god vidite neku Van Gogovu sliku, recimo, bez obzira da li se radi o nekom više ili manje poznatom delu, velika je verovatnoća da ćete znati da je to Van Gogova slika. Zašto? Pa specifičan stil, specifični potezi četkicom, kolorit, tematika. Isto to želite za Instagram profil svog brenda.

Sledeća stavka je da pametno koristite hashtagove.

Identifikujte relevantne hashtagove za svoju delatnost. Pogledajte šta koristi konkurencija, šta koriste influenseri i smislite svoje brendirane hashtagove.

Ne preterujte. Da, možete staviti do 30 hashtagova, ali je preporuka da stavite 3 – 5 i, umesto da ih jednostavno nabrojite na kraju posta, pokušajte da ih integrišete u sam tekst objave.

Takođe, Instagram se vrti oko slika i video klipova, ali prateći tekst može napraviti ogromnu razliku. Zato budite kreativni i jedinstveni.

Ono što je još važno jeste da sarađujte sa influenserima na Instagramu.

Influenseri već imaju veoma veliki broj pratilaca iza sebe i to možete iskoristiti za svoje poslovanje. Saradnje sa uticajnim pojedincima može vam lako doneti nove pratioce, ali i nove kupce kupce, što je još važnije.

Oglašavajte se na Instagramu.

Oglasi na društvenim mrežama su, dokazano, efikasan način za razvijanje posla. Instagram oglasi nisu izuzetak od ovog pravila. Instagram možete iskoristiti za puštanje foto ili video oglasa.

Svi ovi oglasi se prikazuju poput ostalih postova u samom time line-u ili u story-ju, a najjednostavniji način da to uradite jeste da preko Facebook naloga napravite oglas za Instagram. Ovde je važno da oglase za Instagram story puštate odvojeno od oglasa koji će se prikazivati na time line-u zbog različitih dimenzija fotografija.

Za kraj upamtite – vi ste profesionalac u svom poslu i takav mora biti i vaš nastup, ne samo na Instagramu, već na internetu u celosti.

 

Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.