Oglašavanje na Facebook-u

Zdravo! Danas ću vam pričati o oglašavanju na Facebook-u.

Naime, bez obzira kojim se poslom bavite, oglašavanje na Facebook-u je, uglavnom, dobar način da se sazna za ono što radite, kao i za vaše poslovanje.

Ukoliko se obraćate krajnjim kupcima, Facebook je odličan kanal putem kog možete promovisati svoje proizvode kao i usluge koje nudite. Sa druge strane, ukoliko je vaše poslovanje okrenuto ka drugim biznisima, putem Facebook-a možete raditi na podizanju svesti o svom brendu i uspostavljanju sebe kao eksperta na datom polju.

Kakve vrste reklama postoje na Facebook-u? Najjednostavnija podela za oglašavanje na Facebook-u je boost-ovanje postova, odnosno sponzorisane objave, i sa druge strane imamo oglase koji publiku, nakon što kliknu na njih, odvode na vaš sajt. Naravno, ovde postoje i različite druge opcije, ali ćemo se u ovom videu fokusirati samo na ove dve varijante koje se najčešće koriste.

Kada govorimo o boost-ovanom postu, ovde se radi o objavi na vašoj stranici kojoj povećavate vidljivost tako što platite Facebook-u. Ono što je važno ovde da znate jeste, da nije moguće boost-ovati svaki post. Na primer, ukoliko podelite neki link do YouTube videa, nećete biti u mogućnosti da platite povećanje vidljivosti. Dakle, ukoliko želite da promovišete neki video koji ste pripremili, najbolje je da ga upload-ujete direktno na sam Facebook a zatim ga boost-ujete, čime ćete dobiti daleko bolje rezultate.

Još jedna stvar na koju treba da obratite pažnju, jeste kako izgleda objava koju boost-ujete. Naime, ukoliko se radi o slici sa tekstom, količina teksta bi trabalo da zauzima do 20% površine same fotografije, kako bi je Facebook boost-ovao uz najbolje rezultate. Ukoliko stavite previše teksta, može se dogoditi da Facebook jednostavno blokira vaš oglas ili ukoliko ga i pusti, sam oglas neće imati performanse koje će biti maksimalne.

Klik oglasi. Facebook oglasi su tu i ukoliko želite da publici prikažete oglas sa ciljem da privučete što više poseta svom sajtu. Ovde možete navesti tačno na koju stranicu vašeg sajta želite da publika dođe nakon klika, kako bi dobila više informacija i izvršila konverziju.

Kod oglasa ste u mogućnosti da odaberete jednu od nekoliko opcija. Oglas sa jednom ili više slika, oglas sa videom ili karusel, sve u skladu sa vašim potrebama i ciljem koji želite da ostvarite.

Oglase možete menjati u svakom trenutku i to svaki element – publiku, budžet, vizual ili sam tekst oglasa. To znači da možete praviti fina podešavanja kako bi vaš oglas imao najbolje moguće rezultate.

Na šta je ovde potrebno obratiti pažnju? Kada pravite reklamu na Facebook-u potrebno je da obratite pažnju na nekoliko stvari. Prvo je demografija, odnosno, odabir publike i samog tržišta, zatim, na budžet, potom na kreativni deo oglasa i da nakon svega toga pratite svoj oglas.

Kod odabira publike i tržišta osigurajte da svojim oglasom pokrijete geografsku lokaciju na kojoj se nalaze vaši potencijalni klijenti, odaberete pravi pol, godine, interesovanja preko kojih ćete ih targetirati. Kako biste bili što efikasniji, potrebno je da, pre nego što i pustite oglas, dobro istražite tržište i samu svoju publiku.

Kod budžeta imate dve opcije – dnevni budžet ili budžet za sve vreme trajanja kampanje. Šta ćete odabrati od ove dve opcije, zavisi od ciljeva koje postavite.

Kreativni deo oglasa, fotografija i tekst, imaju zadatak da privuku ljude kako bi kliknuli na vaš oglas i došli na vaš sajt, a ne da prodaju. Zato se potrudite da u ovom delu budete kreativni i osmislite vizuale i tekst koji će biti inspirativni vašoj publici.

Što se tiče praćenja oglasa, kada ste već platili onda povedite računa o komentarima i posvetite se odgovaranju na njih. Kod boost-ovanog posta, ove komentare možete da vidite na samoj stranici, dok je kod oglasa potrebno da odete na sam oglas u Ads Manager-u, a zatim, tamo gde je prikazano kako će izgledati vaš oglas, kliknete na ikonicu koja izgleda kao kvadrat sa strelicom, koja iz centra ide ka gornjem desnom uglu kvadrata. Ovde možete odabrati opciju See Post – Facebook Post with Comments. Tada će vam se prikazati oglas kako ga vidi vaša publika i moći ćete da vidite komentare i da klikom na natpis Like, vidite ko je imao reakcije na vaš oglas i čak mogućnost da te ljude pozovete kako bi lajkovali i vašu Facebook stranicu.

Na kraju, znajte da se retko kada dešava da iz prve napravite savršen oglas. Testiranje i eksperimentisanje su sastavni deo marketinških aktivnosti. Čak i onda kada dođete do najbolje moguće verzije, posao sa oglašavanjem nije završen. Naprotiv, vreme je da osmislite novi pristup kako biste privukli novu publiku i proširili dalje svoj posao.

 

 

 

Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.