Četiri stvari koje Google ne voli

Ako u svom poslovanju koristite web sajt, neke od ovih stvari o kojima danas budemo pričali će biti jako važne, jer danas pričamo o četiri stvari koje Google baš ne voli.

Prva stvar koju Google baš ne voli su sajtovi koji se sporo učitavaju. Do negde 2007-2008. godine, brzina učitavanja sajta zapravo nije bila nikakav faktor u Google pretrazi. Međutim, nakon toga je došlo do promene iz razloga što je širokopojasni internet postao dostupan, manje-više, svuda, čak i na našim mobilnim telefonima i korisnici su postali mnogo zahtevniji.

Koliko zahtevniji? Pa, Google kaže da, ukoliko se vaš sajt ne učita u prve tri sekunde, više od 60% korisnika će odustati da ga gleda. Zato je veoma važno da znate da li se vaš sajt dobro rangira.

Da bi ste ovo proverili možete da koristite Google pagespeed insights.

Druga stvar koju Google nikako ne voli su sajtovi koji nisu prilagođeni mobilnim uređajima. Od 15. aprila 2015. godine svi sajtovi koji nisu imali svoju mobilnu verziju ili nisu bili prilagodljivi za sve uređaje na kojima se prikazuju, imaju mnogo slabije rezultate u samoj pretrazi. Razlog za to je trend koji se pojavio prethodnih nekoliko godina, a to je da, zapravo, sve više sadržaja konzumiramo sa mobilnih telefona.

U toku te godine, negde u drugoj polovini, se prvi put desilo da, zapravo, polovinu svog sadržaja koji su korisnici konzumirali na interenetu, konzumiramo preko mobilnih telefona. I to je bio jasan signal da je prilagođenje mobilnim telefonima važan faktor za kvalitet korisničkog iskustva koje korisnik ima kada pregleda vašu stranicu.

Treća stvar koju Google ne voli su sajtovi koji nemaju sigurnosne sertifikate. Sada se vi, verovatno, pitate šta je to.

Ako pogledate address bar vašeg browsera videćete da na nekim sajtovima imate mali zeleni simbol pored adrese sajta i to znači da taj sajt ima sigurnosni sertifikat. Kod drugih sajtova videćete da je tu nekakav mali uzvičnik ili, u nekim slučajevima, čak i jedan crveni simbol koji označava da taj sajt nije bezbedan.

Do pre nekoliko godina sertifikati su se koristili isključivo za sajtove na kojima su postojale nekakve vrste transakcija – sajtove banaka ili nekih važnih institucija, ili sajtove na kojima postoji prijava korisnika, odnosno logovanje. I to je imalo smisla.

Međutim, danas se stvari menjaju. Danas je neophodno da svaki sajt ima sertifikate i, iako je to nešto sa čime vi verovatno nemate dodira, osoba koja vam je zadužena za tehnički deo održavanja i osoba koja vam hostuje sajt, vam može pomoći da ovaj problem rešite.

Sertifikati se plaćaju, ali već nekoliko godina postoje i neke besplatne varijante kao što je Let’s Encrypt, koje možete koristiti da i ovaj uslov ispunite.

Četvrta stvar je da Google ne voli sajtove koji nemaju originalne sadržaje. Šta to konkretno znači? Pa, to konkrento znači da, ukoliko ste sajt izgradili tako što ste kopirali sadržaj sa drugih mesta, to neće imati nikakvu vrednost za Google, odnosno on će te stranice na kojima je sadržaj koji je neoriginalan, skloniti iz pretrage zato što je to duplicate content.

Za vas to znači da, ukoliko se bavite sadržajem svog sajta, treba da se posvetite tome da, ako nešto već postoji, to prepričate svojim rečima, sa nekoliko različitih mesta prikupite informacije i ponovo ih obradite i napišete ih na svoj način.

Ako ispunite sve četiri stavke, to znači da će se vaš sajt naći u rezultatima pretrage, da neće biti penalizovan i da onda lagano možete da ga gradite svoju online reputaciju i trudite se da se, što bolje, u tim rezultatima plasirate.

Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.