Koja društvena mreža okuplja kakvu publiku?
U današnjoj epizodi govorićemo o društvenim mrežama i njihovoj upotrebi u poslovne svrhe. Konkretno, govorićemo o Facebooku, Instagramu, Twitteru, LinkedInu i YouTubu, kao najpopularnijim društvenim mrežama u Srbiji. Pored toga, pričaću vam i o još jednom zanimljivom sajtu koji možete iskoristiti u poslovne svrhe, ali koji nije baš jedna klasična društvena mreža. Pre nego što nastavimo, napomenuću vam da, iako su danas svi na društvenim mrežama, to ne znači da su baš sve društvene mreže pravi kanal za vaše poslovanje.
Facebook je društvena mreža koja je najpopularnija u Srbiji i okuplja oko 3,5 miliona ljudi, što je, otprilike, polovina zemlje. Ono što je specifično jeste da najveći broj aktivnih korisnika ove društvene mreže ima više od 35 godina i provodi 19 minuta u proseku, svakoga dana na ovoj društvenoj mreži.
Ova mreža je odlična ukoliko se bavite maloprodajom, zdravstvom, uslužnim delatnostima, auto-industrijom, zdravljem. Dakle, svim onim stvarima koje najviše interesuju ljude starije od 35 godina.
Ono što je važno znati kada je Facebook u pitanju jeste da je organski reach na ovoj društvenoj mreži sve manji iz godine u godinu. Zato računajte da će vam biti potrebna određena finansijska sredstva kako bi ste promovisali svoje objave i dosegli ciljanu publiku.
Instagram u Srbiji okuplja oko 2.2 miliona korisnika. U pitanju su, uglavnom, mlađe osobe tzv milenijalci, odnosno osobe rođene nakon 1980. godine. Po svojoj prirodi Instagram je brza društvena mreža na kojoj svaki post ne dobija više od 9 sekundi pažnje korisnika. To znači da je neophodno objavljivati takve postove koji će veoma brzo uhvatiti pažnju publike i potaknuti je na interakciju.
Zbog svega navedenog Instagram je odlična društvena mreža za sve brendove koji se bave umetnošću, turizmom, putovanjima, hranom, kozmetikom i sličnim delatnostima koje su u fokusu interesovanja milenijalaca.
Twitter u Srbiji koristi samo 275 hiljada ljudi. Međutim, to ne znači da je Twitter beznačajna društvena mreća. Naime, ovde se skupljaju ljudi koji su tehnološki pismeniji i koji su zainteresovani za IT i napredne tehnologije.
Ako se i vaš brend time bavi, onda je Twitter pravo mesto za vas. Možete ga koristi kao svojevrsni korisnički servis na primer. S druge strane, ukoliko već ne nastupate na Twitteru, možda bi trebalo da razmislite da li je ovo pravo mesto gde bi ste ulagali svoje napore.
Inače, znajte da će vam Twitter zajednica veoma brzo reći da li je vaš nastup na ovoj društvenom mreži dobar ili ne. Naime, ukoliko izostanu reakcije na vaše objave, vreme je da nešto menjate i razmislite da li je Twitter pravo mesto za vaš brend ili ne.
LinkedIn je poslovna društvena mreža. U Srbiji okuplja oko 780 hiljada ljudi, uglavnom vlasnika različitih firmi, brendova ili ljudi koji rade u određenim firmama. Kao takav, LinkedIn je odličan kanal za biznise i brendove koji se bave tzv B2B poslovanjem, odnosno oni koji svoje usluge nude drugim biznisima.
Specifičnost LinkedIna je u tome što zajednicu možete okupiti samo na jedan način – svojom stručnošću i davanjem korisnih informacija i saveta drugim ljudima koji su, takođe, biznismeni poput vas.
YouTube
Ova društvena mreža u Srbiji beleži skoro 53 miliona poseta svakog meseca, a prosečno ostajanje na ovoj društvenoj mreži je duže od 30 minuta. Značajna stavka je što YouTube koriste, praktično, svi koji koriste internet u Srbiji.
Dakle, ljudi različitih interesovanja i različitih starosnih dobi. Za vas to znači da je i vaša ciljna grupa zasigurno na YouTubeu.
YouTube ljudi uglavnom koriste za gledanje video tutorijala, slušanje muzike i pronalaženje rešenja za probleme koji ih muče. Zato, ljudi koji se bave kulinarstvom, gejmingom, IT, mogu iskoristiti ovaj kanal za svoje poslovanje.
KupujemProdajem
Za kraj, osvrnuću se na sajt Kupujem-Prodajem. Ovaj sajt nije društvena mreža ali ga možete odlično iskoristiti ukoliko se bavite zanatskom proizvodnjom, pravljenjem nameštaja, proizvodnjom umetničkih dela, prodajom bele tehnike, računara ili sličnim stvarima.
Kupujem-Prodajem je sajt koji okuplja više od milion ljudi i beleži preko 5 miliona poseta svakog meseca. Pritom, ljudi se na ovom sajtu zadržavaju više od 13 minuta prilikom svake posete.
Za vas to znači da veoma pomno istražuju ono što žele da kupe i da je verovatnoća da će zaista i postati vaši kupci, veoma velika.
Dakle, kada su u pitanju društvene mreže, važno je da obratite pažnju na dve stvari.
Prva je da saznate na kojoj društvenoj mreži se okuplja vaša ciljna grupa. Da li je to Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn ili YouTube.
Druga značajna stavka je da, objavljivanje isključivo promotivnih sadržaja nije ono što će vas dovesti do uspeha kada je u pitanju nastup na društvenim mrežama. Fokusirajte se na to da izgradite zajednicu i budete tu kada je, ljudima koji vas prate, to potrebno.
Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.