Kako da sami snimite ili napišete studiju slučaja?

Ove nedelje tema nam je kako da sami snimite ili napišete studiju slučaja

Da li znate šta je case study ili studija slučaja?

To jedan od najboljih alata koje kompanije koriste da objasne svojim potencijalnim kupcima kako proizvodi ili usluge koje nude zapravo rade u praksi. Često je u pisanoj formi, obogaćen fotografijama i grafikonima, a u poslednje vreme je sve češći slučaj da bude u video formatu, jer su troškovi video produkcije mnogo manji nego nekada, produkcija je dostupnija a efektnost videa je mnogo veća od svih drugih vrsta sadržaja.

Studije slučaja mogu biti urađene i na izmišljenim primerima, i tu je cilj da se predstave mogućnosti primene nekog rešenja, i u scenarijima koji se još uvek nisu desili na tržištu.

Zašto se rade studije slučaja?

Zato što je potencijalnim kupcima najlakše da razumeju važnost i značaj vašeg proizvoda ili usluge kroz konkretan primer upotrebe.

Hajde da se pozabavimo onda strukturom. Studije slučaja u najjednostavnijem obliku imaju četiri dela:

Prvi je predstavljanje klijenta i tu je važno izneti neke osnovne podatke koji će onome ko gleda ili čita jasno oslikati o kakvoj je firmi reč. Ono što vredi pomenuti na primer je naravno naziv firme, od kada posluje, šta proizvodi, koliko ima zaposlenih, ko su kupci i koja tržišta opslužuje.

Drugi deo je prikazivanje problema odnosno izazova sa kojim se firma srela. Studija slučaja se radi da bi se pokazalo kako rešavate neki problem, pa je potrebno objasniti kakav je on bio – na primer – imali smo problem sa nagomilavanjem proizvoda jer smo za ambalažu često morali da čekamo duže nego što je poželjno, sirovine koje smo dobijali od dobavljača nisu bile uvek jednakog kvaliteta pa je i krajnji proizvod varirao, mašina koju smo koristili je zasterela što je značilo sporiju proizvodnju uz veće troškove.

Treći deo je predstavljanje vašeg rešenja i implementacije. U ovom koraku vaš cilj je da predstavite svoje rešenje i objasnite zašto ste se za baš to odlučili. Kako često rešenje nije samo proizvod već je potrebno proizvod integrisati u postojeći sistem, održati obuke i slično, i to je nešto što treba pomenuti i prikazati. Takođe važno je da objasnite šta ste uradili konkretno, na primer – ponudili ste rešenje koje smanjuje čekanje u proizvodnji između dva koraka ili uz minimalno ulaganje kupac može u sopstvenoj proizvodnji da proizvede nešto što je morao da naručuje ili čeka ili recimo primenom vašeg rešenja proizvodnja je pojednostavljena, ubrzana I samim tim je i jeftinija.

I poslednji korak je rezultat. Tada klijent iznosi zaključke vezane za rezultat vaše saradnje i pozitivne efekte na proizvodnju. Idelano bi bilo ukoliko ove rezultate može da obogati nekim kvalitativnim i kvantitativnim informacijama poput ‘’skratili smo vreme isporuke za 30%, povećali smo kapacitete za 10%, napravili smo uštedu električne energije od 20%’’ ili nešto slično.

I to je to. Zaista nije teško, a veoma je efektno. Ne mora da bude ni preterano obimno, ali je veoma bitno da bude jasno i razumljivo. Ukoliko se odlučite za video format, zamolite sve učesnike da uvežbaju to što žele da kažu, ali i da to kažu svojim rečima. Autentičnost je veoma važna kada su svedočanstva korisnika u pitanju.

Studije slučaja možete objaviti na svom sajtu, na društvenim mrežama, ili u relevantnim časopisima ili drugim medijima sigurno će veoma pozitivno uticati na Vaše poslovanje.

I zapamtite – ako niste sigurni, uvek možete pogledati kako to rade neke velike firme u svetu i pozajmiti nešto od njihovih ideja kako da svoju priču ispričate bolje.

Svako dobro i vidimo se naredne nedelje.

Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.