Najčešće greške u kontent marketingu

Zdravo. U ovom videu saznaćete koje su to najčešće greške kada je kontent marketing u pitanju i kako da ih izbegnete.

Šta je, zapravo, kontent marketing ili marketing sadržajem, i zašto je važan za vaše poslovanje?

Za razliku od tradicionalnog marketinga koji služi kako bi se prodao jedan proizvod ili usluga, marketing sadržajem podrazumeva, kako i samo ime kaže, kreiranje različitih vrsta relevantnog sadržaja sa ciljem da se potencijalnim kupcima prezentuju informacije koje su im potrebne i korisne, a u vezi su sa onim što se prodaje.

Recimo, ukoliko prodajemo četkicu za zube, primer kontent marketinga mogao bi da bude u obliku blog teksta ili video klipa koji govore o tome kako se pravilno peru zubi, koliko je važno četkicom dohvatiti svaki „čošak“ i kako će to uticati na zdravlje čoveka.

Kroz kontent marketing brend može zadobiti pažnju publike tako što će im pružiti korisne informacije kroz zabavu, pomoći im da reše neki problem i edukovati ih u datoj oblasti. Na ovaj način zadobija se poverenje publike i ostvaruje tzv princip reciprociteta – prvo ste vi nešto korisno i vredno pružili svojoj publici, a zauzvrat ona će postati vaš kupac.

Sada da vidimo koje su to najčešće greške u kontent marketingu i kako da ih izbegnete.

Prva greška je kada ne definišemo ciljnu grupu. Precizno definisanje ciljne grupe kojoj se obraćamo nalazi se u temelju svakog marketinga. Drugim rečima, ukoliko ciljate sve, zapravo ne targetirate nikoga jer, zapravo, niste u mogućnost da kreirate sadržaj koji će rešiti neki problem ili doneti korist budući da ne znate koji je to problem koji je potrebno da rešite.

Zato ne žalite vremena i napora kako bi ste utvrdili ko je ciljna grupa za proizvod ili uslugu koju nudite. Utvrdite što više detalja o tome šta je zanima, sa kojim problemima se suočava, šta je ono što im je potrebno i slično.

Druga greška podrazumeva kreiranje uopštenog sadržaja. To se obično dešava kada smo pomalo uplašeni da ćemo napraviti sadržaj koji je kontroverzan ili sadržaj koji će se možda naći na meti kritike, pa zato kočimo sami sebe i na kraju sve zvuči kao da je nekakav odbor za cenzuru sve kreirao. A potencijalni kupci to ne vole i takvom sadržaju neće pokloniti svoju pažnju.

Pri susretu sa vašim kontent marketingom ciljna publika želi da se oseti kao da komunicira sa nekim ko joj je sličan i kome se može verovati. Vaš kontent marketing mora da sadrži ravnotežu između vrednosti za koje se zalaže vaš brend, interesovanja publike, korisnosti proizvoda ili usluge koju nudite i zabave. Takav sadržaj ciljna publika ne samo da će rado konzumirati već ga i drage volje deliti.

Naredna greška uključuje Nizak kvalitet sadržaja.Ukoliko sami radite na svom kontent marketingu možda verujete da će na brzinu napisan tekst ili snimljen video biti dovoljno dobri „za prvu pomoć“ – jer imate suviše drugih stvari kojima se treba baviti. S druge strane, ukoliko nekoga plaćate za ovaj posao, možda ćete pomisliti kako je bolje uzeti osobu kojamožda ne isporučuje najkvalitetniji kontent, ali će vas koštati manje novca.

Međutim, ovakva praksa veoma brzo i lako dovodi do gubljenja pažnje i lojalnosti publike, a time i do toga da vaš brend odnosno sam biznis krene silaznom putanjom.

Publika je danas veoma kritična i naviknuta na kvalitet i upravo to očekuje da joj pružite. Zato uložite vreme, sredstva i svoje znanje kako bi kreirali vrhunski marketing sadržaj jer bez toga ne možete ni očekivati da će vam ciljna grupa pokloniti svoju pažnju i, na kraju krajeva, postati vaši kupci.

Sledeća greška odnosi se na irelevantan sadržaj. Prilikom kreiranja kontenta neophodno je imati u vidu da se potencijalnom kupcu treba obratiti u pravo vreme i na pravom mestu. U suprotnom sadržaj koji prezentujemo, koliko god bio kvalitetan, lako se može ispostaviti kao irelevantan.

Na primer, recimo da je vaš biznis iznajmljivanje sale za venčanja. Napravili ste sjajan blog tekst u kome govorite o tome kako ukrasiti salu cvećem i rasvetom tako da sve izgleda kao da ste u bajci. Sve ste ilustrovali ne samo predivnim fotografijama već i videom koji gledaocu dočarava tačno kako ovako ukrašena sala izgleda i kako će se osećati u njoj. Sve je bez premca. I onda taj sadržaj postavite na društvene mreže i uložite novac kako bi ga što više ljudi videlo. Međutim, umesto da targetirate samo osobe koje sada planiraju venčanje, targetirate malo širu populaciju među kojima su i, recimo, osobe koje su već sve isplanirale i zakupile neku salu.

Šta mislite, da li je vaš sadržaj relevantan za njih?

Da, možda će ga pogledati, verovatno se čak i pokajati što nisu odlučili da se venčaju u vašoj sali, ali vaše usluge neće kupiti.

Dakle, za kontent marketing je od presudnog značaja da u obzir uzmete svaki stadijum u kome se potencijalni kupac nalazi i pružite mu odgovarajući sadržaj kako bi mu „pogodili žicu“.

Još jedna od grešaka je korišćenje sadržaja samo jednom. Pravljenje kontenta koji ćete iskoristiti samo jednom na jednom kanalu je potpuno gubljenje vremena i resursa.

Sadržaj je potrebno koristiti na više različitih kanala, naravno uz odgovarajuće adaptacije i upotrebiti ga svaki put kada je to potrebno. Ovo može zahtevati da unesete i određene izmene.

Ukoliko napravite kalendar aktivnosti, čime ćete osigurati da isti sadržaj ne prezentujete publici suviše često, ne samo da joj nećete dosaditi i biti naporni već, naprotiv, možete povećati mogućnost da ona ostvari interakciju sa vašim sadržajem i odluče se na akciju koju želite od nje.

Da zaključimo, marketing sadržajem je snažno oružje za osvajanje tržišta i poboljšanje poslovanja, ali samo ukoliko se sprovodi na pravilan način.

Cilj ovog programa je povećanje dostupnosti kredita za investicije preduzetnicima (uključujući i paušalce) i mikro-biznisima koji nemaju adekvatno sredstvo za obezbeđenje kredita i do sada nisu mogli da dobiju kredite.